4t PRIMÀRIA

PERCUBODY: "Quiero ser como tú".

Vos deixe este percubody de Nerea Seijoso Rey per a què disfruteu treballant amb el vostre cos amb la cançó "Quiero ser como tu" del Llibre de la Selva.


 

ELS INSTRUMENTS (Damaris Gelabert). Ací teniu una cançó per a repassar els instruments de les diferents seccions de l'orquestra.

 

Ara amb la lletra.

 
 
ELS INSTRUMENTS DE L'ORQUESTRA

Ací teniu una presentació on podeu anar coneguent les diferents seccions i instruments de l'orquestra.


https://view.genial.ly/5e788341a330b30dbe670321/learning-experience-challenges-instruments-de-lorquestra


INSTRUMENTS DE CORDA

 Vos deixe un vídeo explicatiu dels instruments de corda.

 

Vos deixe un musicograma del Quintet de corda nº 17 (Minueto) de BOCCHERINI.


MUSICOGRAMA - Contradanza para orquesta en D mayor Mozart KV565a


 
Vos deixe un vídeo del funcionament del PIANO. Espere que vos agrade.
 


 
Vos deixe un vídeo explicatiu de l'ARPA. Espere que vos agrade.





DANZA DE LAS HACHAS
Aquesta dansa, correspon al 3r moviment del Concert per a guitarra i orquestra "Fantasía para un gentilhombre" de Joaquín Rodrigo, i està inspirat en unes danses per a guitarra del compositor espanyol Gaspar Sanz (S. XVII). Ens serveix per treballar rítmicament amb les figures blanca, negra i 2 corxeres tant a nivell de percussió corporal, amb objectes de reciclatge com amb instruments convencionals.

Este és el vídeo que hem preparat des del Racó musical de Vallivana.




INSTRUMENTS DE VENT

Vídeo explicatiu dels instruments de VENT.



Concert amb un quintet de vent, format per instruments de Vent Fusta (flauta, oboe, clarinet i fagot) i amb la Trompa, de Vent Metall.

Image result for vent fusta


PEER GYNT és un drama de l'escriptor Henrik Ibsen amb música incidental d'Edward GRIEG, l'any 1867. En aquest 1r moviment, "El matí", destaca el diàleg entre la flauta i l'oboé, ambdòs, instruments de Vent fusta.

Peer és un jove seductor que en un casament coneix una bella noia, Solveig, de qui s'enamora. Aquesta el rebutja per por a la seva mala reputació i Peer, llavors, convenç la núvia de la festa per fugir amb ell. Com a càstig per la seva gosadia, és expulsat de la seva comunitat. Vagant pel bosc, entra en un món oníric on coneix la filla del rei dels trolls, amb qui manté relacions. Aquesta vol casar-se amb ell, i el rei dels trolls el tempta amb riqueses i poder, però Peer s'adona que aquest matrimoni significa renunciar a la seva vida real i fuig del palau per tornar amb Solveig. Aquesta finalment accedeix a viure amb ell, ja que també l'estima, però aleshores apareix la princesa troll amb un fill que ha tingut d'en Peer i que és un monstre. El naixement coincideix amb la mort de la mare d'en Peer i aquests dos fets resulten massa durs de suportar, per la qual cosa marxa a viure a l'Àfrica.

Allà coneix criatures mitològiques, pobles nòmades i comença una nova vida, en què trafica amb esclaus, usurpa el tron d'un emperador local, és vist com un profeta, sedueix una princesa i entra en un sanatori mental. Aquestes experiències el fan dubtar d'allò que és real, i decideix tornar a casa. Durant el viatge amb vaixell coneix una ombra, anomenada l'Estrany Passatger, que l'espanta. En una simbòlica subhasta, ha de justificar els actes de la seva vida per poder salvar-se; apareixen els personatges del seu passat, els seus pecats i allò que va decidir no fer, sempre fugint del compromís. Ell sempre es defensa afirmant que ha estat ell mateix, però s'adona que no hi és suficient i que serà condemnat. Solveig apareix a l'últim moment i canta una cançó d'amor en què explica que l'autèntic Peer és aquell a qui ella estima i per aquesta personalitat mereix viure. L'obra acaba amb la trobada dels dos enamorats




VENT METALL

Ací vos deixe un vídeo amb el musicograma de l'obra "Te Deum" de Marc Antoine CHARPENTIER, on l'instrument protagonista és la TROMPETA, de la secció de Vent Metall.

 

 

 Concert amb instruments de Vent Metall.

http://musicbeginsnow.files.wordpress.com/2010/10/viento-metal.jpg




 
 
 
 
INSTRUMENTS DE PERCUSSIÓ: 
  
Vos deixe un vídeo explicatiu dels instruments de PERCUSSIÓ. 
 
 
Vos deixe altre vídeo molt interessant i amb instruments un tant peculiars.

http://sinalefa2.files.wordpress.com/2009/11/percussn_thumb.jpg?w=510&h=347


INSTRUMENTS PERCUSSIÓ: actuació.

http://www.buenosaires.gob.ar/areas/educacion/programas/allegretto/images/percusion01.jpg
 
 
GUIA D'ORQUESTRA PER A JOVES - INSTRUMENTS DE L'ORQUESTRA


 
 
DANSA: POLKA DE L'ESTRELA (Alemanya).
 
Ací teniu un exemple de la dansa que ballem a la classe de música, encara que amb algun detall diferent. Espere que la disfruteu.
 
 
La REDONA és una figura musical que té una duració de 4 temps. Amb aquesta cançó, podeu treballar la part rítmica i melòdica amb diferents figures i notes musicals, especialment de la redona. 
 


La MARXA RADETZKI és una composició orquestral de Johann Strauss, escrita l'any 1848. Va ser composta en honor al mariscal de camp austríac comte Joseph Radetzky, que en una sèrie de victòries, va salvar el poder militar d'Àustria al nord d'Itàlia durant la revolució de 1848-49.

Ací vos deixe el MUSICOGRAMA que hem interpretat a classe amb els instruments de percussió. EN FAMÍLIA: agafeu 3 objectes diferents i elegiu un dels 3 signes del musicograma. Cadascú que interprete el seu signe al ritme de la música.

/ = SHUM
0 = TOC
mm = vaaa

INSTRUMENTS CONVENCIONALS

 
 
INSTRUMENTS NO CONVENCIONALS
 



La marxa va assolir gran popularitat com a expressió del nacionalisme austríac. Però quan després d'un temps Radetzky va prendre part en la repressió del moviment revolucionari a Àustria, la marxa va arribar a ser considerada com un símbol reaccionari.

Actualment, la Marxa Radetzky deu la seva popularitat a què és la peça que clou el Concert d'Any Nou de la Filharmònica de Viena. Durant aquesta última obra, l'audiència aplaudeix al compàs i el director torna per dirigir el públic en lloc de fer-ho a l'orquestra. 

 

 

EL CARGOL. Cançó d'Edgar Willems en la que treballem les notes de l'escala. En este cas, ho fem amb el genial vídeo que ens ha preparat el nostre company de música Bruno. Espere que vos agrade.



FLABIOL VALENCIÀ


LA POLCA


LA PUÇA I EL GAT


MELODIA TRADICIONAL



DIÀLEG 2: toca només la 1ª melodia de cada sistema de pentagrames.

 

"CARRUSEL"  


OMBRES XINESES



  FOLKSONG





BENVINGUTS AL NOU CURS
 



ACTIVITATS MES DE JUNY (VOLUNTÀRIES)

Vos deixe l'accés al PADLET que he preparat amb diferents tipus d'activitats. NO SÓN DEURES. Són activitats variades i voluntàries de caràcter lúdic.


Hecho con Padlet
 
CONTINGUTS 3ª AVALUACIÓ

1. INSTRUMENTS DE L'ORQUESTRA  (podeu visitar el raconet: instruments de l'orquestra).

- Guia Joves Orquestra (setmana 1).
- Instruments de CORDA (setmana 2)
- Instruments de VENT (setmana 3)
- Instruments de PERCUSSIÓ (setmana 4)

2. FLABIOL. (setmana 5, 6 i 7).

------------------------------------------------------------



COMPÀS 4/4











TINC ARMARIS FARCITS DE SOMNIS



UNA ROSA DE PAPER


 


ESTA NIT ÉS BONA NIT.
Cançó de Nadal que cantarem enguany per celebrar aquesta festa en qüestió.




Ací vos deixe algunes cançons que farem per celebrar la festa de TOTS ELS SANTS, amb els MONSTRES i ESPANTACRIATURES més estranys de la nostra terra valenciana. Monstres com el Butoni, la Quarantamaula, l'home del sac, la Bolangera, la bubota, el banyeta, l'home dels nassos, les bruixes...


http://danimiquel.cat/

LA MUNTANYA DE POR


LA MARIA NO TÉ POR


MASURCA DE LES MANTELLINES


 




Se me’n va anar al Mareny
se me’n va anar ballant
en la senyo Maria
En el senyor Joan

El tio Miquel de Porra
també vindrà
i en la seua guitarra
tot tocarà
armarem un sarao
i ballarem
Tots los xics i xiques
Tots los xics i xiques
mos divertirem

Quan estem en el ball
Pepico em traurà
jo li diré que amb ell
no vull ballar

I després del sarao
berenarem
bollets de xocolate
en un panet
Jugarem a les cartes
i al burret
tots los xics i xiques
tos los xics i xiques
mos divertirem
 



LA FLAUTA MÀGICA
Ària: La Reina de la nit.

 

Argument

Acte I


Perdut de viatge en un país desconegut, el príncep Tamino és atacat per una serp. Mentre lluita per evitar una mort segura, és salvat per les tres dames d'honor de la Reina de la Nit. Mentre el príncep està encara inconscient, les tres dames canten la bellesa del jove. Després decideixen d'anar a portar la notícia a la seva reina, però cadascuna d'elles vol quedar-se prop de Tamino proposant a les altres portar el missatge. Després de les discussions, desapareixen. El príncep es desperta i veu el cos inanimat del monstre, tot preguntant-se si ha estat un somni o si algú li ha salvat la vida. De sobte, sent el so d'una flauta. S'amaga i veu aparèixer Papageno, un ocellaire cobert de plomes multicolors. En el transcurs del seu primer diàleg, Papageno es vanagloria d'haver mort la serp. Les tres senyores reapareixen i el castiguen per aquesta mentida tot donant-li aigua en lloc de vi i una pedra en lloc del pa ensucrat que li donaven habitualment. Per acabar, el redueixen al silenci tancant-li la boca amb un cadenat d'or.

Les tres dames revelen llavors a Tamino que li han salvat la vida. Llavors li parlen de Pamina, la filla de la Reina de la Nit, li n'ensenyen el retrat i desapareixen. A la vista del retrat, Tamino s'enamora de la noia i somia en la felicitat que l'espera. Reapareixen les tres dames que li confessen de qui és Pamina presonera, i -immediatament- sorgeix en Tamino el desig d'alliberar-la. La Reina de la Nit apareix llavors i expressa la desesperació de veure la seva filla segrestada. Diu finalment a Tamino que si aconsegueix d'alliberar-la, Pamina serà seva per a l'eternitat i la Reina desapareix de sobte. Tamino es pregunta sobre el que acaba de veure i prega als déus que no l'hagin enganyat.  
Apareix llavors Papageno, trist de no poder parlar més. Les tres dames reapareixen i l'alliberen del seu cadenat, fent-li prometre de no mentir més. Aleshores ofereixen a cadascun un instrument que els és enviat per la Reina. A Tamino li donen una flauta màgica, mentre que Papageno rep un carilló màgic. Aquests instruments els ajudaran a triomfar en les proves que els esperen. Els dos homes se'n van a la recerca de Pamina, cadascun pel seu costat. Al palau de Sarastro, el serf moro Monostatos empaita Pamina fins que es troba amb Papageno. El moro i l'ocellaire es troben de cara a cara. Cadascun espanta l'altre creient estar en presència del Diable. Monostatos fuig i Papageno es troba sol amb Pamina. Li revela que un príncep vindrà a alliberar-la i afegeix que aquest príncep se n'ha enamorat bojament, tan aviat com ha vist el retrat d'ella. Pamina li fa un compliment sobre el seu bon cor. Afectat per aquestes paraules, Papageno li conta llavors la seva tristesa de no haver trobat encara la seva Papagena. Pamina el reconforta, i la princesa i l'ocellaire es complauen de cantar la bellesa de l'amor abans de fugir.

Mentrestant, Tamino és conduït cap als tres temples de la Raó, de la Naturalesa i de la Saviesa per tres genis que li recomanen de continuar sent ferm, pacient i discret. Després que no hagin acceptat l'entrada de Tamino en els dos primers temples, un sacerdot se li adreça per explicar-li que Sarastro no és un monstre tal com la Reina de la Nit li ha descrit, sinó que, al contrari, és un gran savi. A Tamino, immers en la solemnitat de la cerimònia, se li desvetlla una apassionada set de coneixements i comença a formular preguntes als sacerdots. Agafa la seva flauta màgica i n'acompanya el cant. Es troba llavors envoltat d'animals salvatges que surten del cau i que vénen per posar-se als seus peus, encantats pel so de l'instrument. Només Pamina no respon als sons cristal·lins de la flauta, però sí que ho fa Papageno, que respon a Tamino amb el seu instrument. Content, el príncep intenta unir els dos sons.

Es troben llavors Papageno i Pamina, que espera trobar Tamino abans que Monostatos i els seus esclaus els agafin. Tot d'una apareixen aquests darrers i el moro ordena llavors que els fugitius siguin encadenats. Papageno es recorda que posseeix el carilló màgic i se'n serveix per embruixar Monostatos i els seus esclaus, que es posen a ballar i a cantar abans de desaparèixer. Una fanfara de trompetes trenca el silenci tot anunciant l'aprició de Sarastro seguit d'una processó de sacerdots. Pamina s'agenolla davant el gran sacerdot i li explica que intenta escapar-se de Monostatos. Aleshores aquest apareix arrossegant Tamino, capturat. Tan aviat com es veuen, Pamina i Tamino s'abracen l'una i l'altre en presència de Monostatos i dels sacerdots. El moro els separa i, posant-se davant Sarastro, lloa els seus mèrits personals, esperant de ser recompensat. Tanmateix, és condemnat a rebre setanta-set cops de fuet. Sarastro ordena llavors que Papageno i Tamino siguin conduïts al Temple de les Proves. El primer acte s'acaba amb un cor que lloa la virtut i la justícia.


Acte II

Sarastro anuncia als sacerdots que els déus han decidit de casar Tamino i Pamina. Però Tamino, Pamina i Papageno hauran de passar unes proves abans de penetrar al Temple de la Llum, que els permetrà oposar-se a les maquinacions de la Reina de la Nit. Sarastro prega a Isis i Osiris d'atorgar als candidats la força de triomfar sobre aquestes proves. Els sacerdots interroguen Tamino i Papageno sobre les seves aspiracions. Les de Tamino són nobles, mentre que Papageno només s'interessa pels plaers de la vida, incloent-hi trobar una companya. La seva primera prova consisteix en una cerca de la veritat. Els sacerdots els ordenen de conservar el silenci complet i els deixen sols. Apareixen les tres dames de la Reina de la Nit. Tamino els oposa un silenci absolut, però Papageno no se'n pot estar i els parla. Els sacerdots reapareixen per felicitar Tamino i recriminar la feblesa de Papageno. Durant aquesta escena, Pamina és estesa adormida en un jardí. Entra Monostatos, decidit a tornar a temptar la virtut de la noia. La Reina de la Nit apareix llavors, fent fugir Monostatos. Dona un punyal a sa filla i li ordena, amb un cant exaltat, de matar Sarastro; és la cèlebre ària de la Reina de la Nit:



« Una còlera terrible consumeix el meu cor
La desesperació i la mort m'inflamen
Si Sarastro no mor de la teva mà
Tu no seràs mai més ma filla.

Que siguin per sempre desterrades, per sempre perdudes
Per sempre destruïdes totes les relacions de la naturalesa
desterrades, perdudes i destruïdes les relacions de la naturalesa
Si Sarastro no expira pel teu braç
Escolteu! Déus de la venjança! Sentiu el jurament d'una mare! »


La Reina desapareix, i després Monostatos torna i intenta de fer cantar Pamina. Però ve Sarastro i aparta Monostatos sense miraments. El moro decideix llavors aliar-se amb la Reina. Sarastro declara a Pamina que castigarà sa mare. Es tornen a trobar Tamino i Papageno als quals els sacerdots han tornat a demanar de guardar silenci. Com sempre, Papageno no se'n sap estar i dona conversa a una dona vella que se li presenta i que desapareix abans dir-li com se diu. Entra Pamina i, ignorant el vot de silenci que han fet, s'apropa als dos hòmens. Desesperada que no li responguin, es pensa que Tamino ja no l'estima, cosa que li trenca el cor. Els sacerdots reapareixen i proclamen que Tamino serà aviat iniciat. Sarastro el prepara per a les darreres proves. Pamina és introduïda al temple amb els ulls embenats després que li hagin dit que veuria Tamino per dir-li l'últim adéu. En realitat es tracta d'una prova i Sarastro es dedica a tranquil·litzar-la, però Pamina està massa abatuda per comprendre el sentit de les seves paraules.

Mentrestant, a Papageno se li atorga el dret d'acomplir un desig. Demana vi, però pren consciència que li agradaria per sobre de tot de tenir una companya, i canta el seu desig acompanyant-se del carilló. La vella reapareix i amenaça Papageno amb els pitjors turments si no accepta de casar-se amb ella. Li jura llavors fidelitat i tot seguit descobreix que és una jove i encisadora companya. Però un sacerdot els separa amb el pretext que Papageno encara no n'és digne. En un jardí, els tres genis anuncien l'adveniment d'una nova era, de llum i d'amor. Salven Pamina, agitada per idees de suïcidi, i la tranquil·litzen sobre l'amor de Tamino. Els sacerdots condueixen Tamino cap a les seves dues últimes proves: la del foc i la de l'aigua. Pamina s'ajunta a Tamino, guiant-lo a través de les seves últimes proves. Són acollits triomfants per Sarastro i els sacerdots.

Papageno, sempre a la recerca de la seva Papagena, està desesperat i considera la possibilitat de penjar-se d'un arbre. Els tres genis apareixen i li suggereixen d'utilitzar el carilló per atraure la seva companya. Aprofitant que toca l'instrument, els tres genis cerquen Papagena i la dirigeixen cap al seu amant. Després de reconèixer-se, la parella pot finalment conversar amb alegria. Monostatos porta la Reina de la Nit i les seves dames cap al temple per a una darrera temptativa contra Sarastro. Però l'escena llavors s'inunda de llum i elles s'aparten deixant lloc a Sarastro i al cor dels sacerdots, que lloen els mèrits dels nous iniciats i exalten la unió per la força, per la saviesa i per la bellesa. La flauta màgica toca les últimes notes de l'òpera.

 

Ací vos pose una preciosa cançó de Jesús Guridi (1886/1961): "Seis canciones infantiles" (1946). Lletra de Jesús María de Arozamena.  Amb un acompanyament pianístic ric però secundari, el compositor basc escriu en 1946, sobre textos de Jesús María Arozamena, les seves Sis cançons infantils. En elles, una concepció harmònica més tradicional i una textura clara de constants jocs contrapuntístics, assoleix una música que emana jovialitat i desimboltura.



El aire de la mañana, en tu nombre me ha venido a ver,
tres golpes en la ventana, y no he preguntado ni quién es.
no sé si la primavera, vendrá esta vez para mí
con la caricia primera que al llamar quiere decir…
que quiere decir ¡vivir!.
al aire de la mañana, lo he visto yo amanecer,
si suena aquella campana, déjala que suene hasta después…
...
Recuérdame las canciones, que solíamos cantar allí,
decían de corazones, y soñaban con sentir así
un sueño alegre y eterno, en forma primaveral
que vino como el invierno, para ver el despertar…
ver el despertar ¡mi mal!.
vendrás a mi Primavera, sin que te sienta venir,
está apagada mi hoguera y no me ilusiona ni vivir…


EDUCACIÓ EMOCIONAL
 
VIATGE PER LES EMOCIONS




PEER GYNT. Escolteu aquesta meravellosa melodia, penseu en tot allò que vos suggereix i feu una breu redacció de la història que heu imaginat.




AL COMENÇ DE LA HIVERNADA




TROIKA (dansa rússa). Ací vos deixe de nou altra dansa per a l'aplec de danses de Picassent que farem per al 9 d'octubre. En aquest cas és una dansa rússa. A disfrutar-ho!!!



DANSA: ZEMER ATIK (Israel).










DANSA DELS ARQUETS - QUE BÉ S'HO PASSEM!!!

http://i2.wp.com/www.blogdanses.es/wp-content/uploads/photo-gallery/20150603_corpus_789/Dansa-dels-Arquets-2011-Palau-Generalitat-21.jpg


FLABIOL VALENCIÀ - RECURSOS  (WEB PACO BESSÓ).
 Flabiol Valencià "Bessó" de plástic


ELS CINC SENTITS: Ací teniu la cançó que hem treballat a classe.

http://socpetitieixerit.blogspot.com.es/2012/04/canco-els-cinc-sentits-eladi-martinez.html



 

Si els ossos vols saber, la cançó et cantaré
que del cap fins als dos peus, van viatjant per l´esquelet.
Són els sis ossos del cap el frontal i els parietals,
temporals i occipitals, el nasal i el maxil·lar.
De la pelvis fins al peu, fèmur, tíbia i peroné;
des del cap fins al coxal, la columna vertebral.

L´húmer és un os del braç, que té el colze al final;
radi i cúbit van després i arribem al canell.
I les costelles al tronc guarden els pulmons i el cor,
i amb l´estèrnum al davant es mouen en respirar.
De la cama no he dit que la ròtula és al mig,
Tars, carps i metacarps, els ossos de peus i mans.

A l´espatlla trobareu que l´omòplat hi va bé
i per moure tot el braç, la clavícula al davant.
Ara que ja els he dit tots pots aprendre la lliçó
tant si vols com si no vols ací acaba la cançó


LES FIGURES MUSICALS
Doneu-li a la imatge i agafeu l'activitat de FIGURES MUSICALS.



OMBRES XINESES



http://www.youtube.com/watch?v=ge1IPFs2-hk

LA CARABELA MUSICAL. Ací teniu activitats per a disfrutar fent música. Què ho passeu molt bé!!!
















A LA VORETA LA MAR: Ací teniu una versió de la cançó que hem cantat a classe.


A la voreta del mar
hi ha una donzella,
que està brodant un vestit
per a la reina.

Quan estava mig brodat
li falta seda,
 I acostant-se un mariner
que una nau mena


La donzella entra a la nau
tria la seda
mentre va mercadejant,
la nau pren vela.

Mariner, bon mariner,
torneu-me a terra
que els ventijols de la mar
em donen pena.



WE ARE THE GUARDIANS (MUSIESCOLA VI)