Tria una de les 5 bases musicals i crea el teu propi rap al voltant dels reptes del S.XXI.
INCREDIBOX
SONATA D'ISABEL
Lletra: V.A.Estellés
Música: Pau Alabajos
ESTROFA
He aixecat, mentre escrivia, el cap
i amb ulls cansats de la cal·ligrafia
he vist enllà, damunt d'una tauleta
que hi ha al racó del nostre menjador,
Entre papers i llibres que m'estime,
com un ocell de ritme popular,
com un cresol, una fotografia
de fa mil anys o de fa quatre dies:
TORNADA
Tu i jo, Isabel, feliços d'un amor,
i més enllà les Sitges del meu poble.
La veig sovint i et recorde moltíssim,
el cos esvelt, com un cànter de Nàquera
i un breu ocell de tristesa als teus ulls
i un breu ocell de tristesa als teus ulls
ESTROFA
M'ha ajudat molt, de nit, mentre escrivia
entre papers i fortuïtes síl·labes.
Com qui, a la nit, intenta orientar-se
amb mans, amb ulls, jo t'evoque i et mire
aquell instant de l'any 48.
Tu vares fer que cregués altre cop
i m'has donat la teua companyia,
el teu discret silenci, el teu ajut.
TORNADA
Aquesta nit t'he mirat novament.
Et tinc i et veig com et veié el meu cor
el dia aquell de la fotografia.
Dorms, ara, al llit, i dormen els teus fills.
amb claredats i explosions de mar x2
Enllaç instrumental
ESTROFA
En aquest gran, silenci de la casa
jo et vull deixar, amant, amats per sempre,
un ram convuls de síl·labes de vidre.
Al dematí potser et floriran
entre les mans de timidesa invicta,
i volaran des d'ell brisa i colomes.
Creix el mural de calç i de coets,
TORNADA
Secret amor, estendard lluminós,
barres de sang sobre un blanc intocable,
aquest amor salvatge d'un país
que havem creuat, estimant-nos moltíssim,
des d'Alacant a Castelló, amb els ulls
plens d'una llum, una gota de llum.
ESTROFA + TORNADA
Dic el teu nom en aquest punt mateix.
Dic Isabel i canten els canyars
i pels carrers diversos de València
passen amants que es besen a la boca
amb molt d'amor presos per la cintura,
atarantats d'una olor de gesmils.
Dic el teu nom i amb casta reverència
el posaré en un pitxer amb aigua.
TORNADA
Dic Isabel i canten els canyars
i pels carrers diversos de València
passen amants que es besen a la boca,
amb molt d'amor presos per la cintura,
atarantats d'una olor de gesmils.
PASSACARRER DE LES DANSES
MANDALORIAN
Aprofitant la festivitat del 9 d'octubre, ací vos deixe una batucada que he preparat per a acompanyar la Marxa Cristiana "CREU DAURÀ" de Francisco Valor Llorens. Espere que la disfruteu.
Versió amb batucada gravada (excepte el repenique).
Versió sense els instruments de batucada.
Ací vos deixe esta peça del compositor G.F. HAENDEL, corresponent al període del BARROC MUSICAL, adaptada per a flabiol valencià. Espere que vos agrade!!!
LA MÚSICA A L'EDAT MITJANA
Versió lenta per a estudiar
"Propinyan de Melyor" és una partitura anònima del segle XV. Era habitual que les peces més populars de l'època es copiaren en cançoners, per a tindre'ls junts i tocar-los en les festes cortesanes. Hi ha cancioners específics de música vocal i altres de música per a instruments. El tema Propiñan del Melyor, per exemple, es troba en el Cançoner de la Colombina, que procedeix de l'època dels Reis Catòlics.
Aquesta peça té un ritme senzill però, alhora, trepidant, accentuat en aquesta audició per l'ús d'instruments de música alta (percussió i vent metall). La seua melodia té totes les característiques de la música instrumental del finals de l'Edat mitjana i principis del Renaixement: flueix per salts, les notes tònica i la dominant de l'escala es repeteixen insistentment, la qual cosa li dona un caràcter festiu i alegre. És una melodia fàcil de tocar pel que s'interpreta amb un tempo molt àgil, i admet la introducció de variacions melòdiques i tímbriques en cada repetició. Per tot això, un clar exemple de música instrumental.
Ací vos deixe un RITMEGRAMA per a fer polirritmia amb 3 línies rítmiques:
Ací vos deixe l'ultim temps de la Suite per a orquestra núm. 2 en si menor, BWV 1067 de Johann Sebastian BACH, anomenat BADINERIE, amb la flauta com a instrument protagonista.
Vos deixe un vídeo que he preparat mitjantçant POWTOON per a que pugueu conéixer orígens de l'ÒPERA.
En 2n lloc, ja en forma de cànon, on la 1ª vegada cantem tots junts i la 2ª i 3ª repetició ja per grups.
HUACHI TORITO (Popular Argentina).
BLOWIN IN THE WIND (Bob Dylan). Nova cançó per a flabiol valencià. Espere que vos agrade!!!
MACRO WAVE.ROCK PER UN TUB.
INDIAN SONG.
ELS OCELLS HAN ARRIBAT
Cal que vivim tots en pau
cal que construïm un món nou
no més guerres ni violències
junts tú i jo ho aconseguirem
BON DIA (versió nadalenca).
TREBALL AMB GOTS
EXEMPLE DE RITMES BÀSICS.
Exemple d'acompanyament "d'HAVANA".
Cançó/versió sobre la que heu de crear les vostres creacions.
Vos pose la cançó que cantarem per a la festivitat del 9 d'octubre. Una cançó popular valenciana adaptada per a la festivitat del 9 d'octubre i que descriu la figura de Jaume I.
Vos pose la cançó que cantarem per a la festivitat del 9 d'octubre. Una cançó popular valenciana que descriu el patiment i el sacrifi del treball dels llauradors.
Exemples de ritmes per a les vostres creacions.
Altres exemples interessants per a treballar a l'aula.
GUIA D'ORQUESTRA PER A JOVES - INSTRUMENTS DE L'ORQUESTRA
INSTRUMENTS DE CORDA
INSTRUMENTS DE CORDA
Peer és un jove seductor que en un casament coneix una bella noia, Solveig, de qui s'enamora. Aquesta el rebutja per por a la seva mala reputació i Peer, llavors, convenç la núvia de la festa per fugir amb ell. Com a càstig per la seva gosadia, és expulsat de la seva comunitat. Vagant pel bosc, entra en un món oníric on coneix la filla del rei dels trolls, amb qui manté relacions. Aquesta vol casar-se amb ell, i el rei dels trolls el tempta amb riqueses i poder, però Peer s'adona que aquest matrimoni significa renunciar a la seva vida real i fuig del palau per tornar amb Solveig. Aquesta finalment accedeix a viure amb ell, ja que també l'estima, però aleshores apareix la princesa troll amb un fill que ha tingut d'en Peer i que és un monstre. El naixement coincideix amb la mort de la mare d'en Peer i aquests dos fets resulten massa durs de suportar, per la qual cosa marxa a viure a l'Àfrica.
Allà coneix criatures mitològiques, pobles nòmades i comença una nova vida, en què trafica amb esclaus, usurpa el tron d'un emperador local, és vist com un profeta, sedueix una princesa i entra en un sanatori mental. Aquestes experiències el fan dubtar d'allò que és real, i decideix tornar a casa. Durant el viatge amb vaixell coneix una ombra, anomenada l'Estrany Passatger, que l'espanta. En una simbòlica subhasta, ha de justificar els actes de la seva vida per poder salvar-se; apareixen els personatges del seu passat, els seus pecats i allò que va decidir no fer, sempre fugint del compromís. Ell sempre es defensa afirmant que ha estat ell mateix, però s'adona que no hi és suficient i que serà condemnat. Solveig apareix a l'últim moment i canta una cançó d'amor en què explica que l'autèntic Peer és aquell a qui ella estima i per aquesta personalitat mereix viure. L'obra acaba amb la trobada dels dos enamorats.
VENT METALL
PLUJA A PARÍS
MEDITERRÀNIA (LA FÚMIGA)