LA MÚSICA A L'EDAT MITJANA
Vos deixe un vídeo que he preparat mitjantçant POWTOON per a que pugueu conéixer alguns dels principals elements de la música a l'Edat Mitjana.
RENAIXEMENT MUSICAL
Vos
deixe un vídeo que he preparat mitjantçant POWTOON per a que pugueu
conéixer alguns dels principals elements de la música del RENAIXEMENT.
GHATERING PEASCODS, és una dansa baixa recollida per John Playford al seu The English Dancing Master i publicat l'any 1651. Tots a ballar!!!
SUITE EN RE (AIR) - J.S. BACH: Doneu-li al dibuix i a gaudir d'aquesta preciosa peça musical.
BARROC MUSICAL: Ací podeu conéixer els compositors més importants d'aquest periode i escoltar algunes de les seues obres.
BARROC MUSICAL: Ací podeu conéixer els compositors més importants d'aquest periode i escoltar algunes de les seues obres.
LES QUATRE ESTACIONS - pàgina interactiva al voltant d'Antonio Vivaldi i l'hivern.
TE DEUM - M.A. CHARPENTIER - Ací vos deixe un vídeo d'una obra del periode BARROC.
JOHANN SEBASTIAN BACH: Aria de la Suite en Re. Una de les obres més boniques i conegudes d'aquest compositor.
NAIXEMENT DE L'ÒPERA
Vos
deixe un vídeo que he preparat mitjantçant POWTOON per a que pugueu
conéixer orígens de l'ÒPERA.
Vos deixe un vídeo que he preparat mitjantçant POWTOON per a que pugueu conéixer els trets principals del ROMANTICISME MUSICAL.
El piano és l'instrument per excel·lència del Romanticisme. Nocturne Op. 66 (F. Chopin)
HIMNE ALEGRIA - 9ª SIMFONIA (L.V. BEETHOVEN)
INTERPRETACIÓ AMB LA FLAUTA
HIMNE ALEGRIA: INTERPRETACIÓ
POSTROMANTICISME
(GUSTAV MAHLER. SIMFONIA Nº 2. II ANDANTE MODERATO).
Vos deixe un vídeo que he preparat explicants els elements bàsics de l'Òpera, com el seu origen i els tipus de veus.
EL RAP DE LA PAU. Tria una de les 5 bases musicals i crea el teu propi rap al voltant de la PAU (respecte, tolerància, solidaritat, no bullying, companyerisme, igualtat...).
EXEMPLE DE BATUCADA
Exemples de ritmes per a les vostres creacions.
ALTRE EXEMPLE
Altres exemples interessants per a treballar a l'aula.
EXEMPLE DE RITMES BÀSICS.
Exemple d'acompanyament "d'HAVANA".
Cançó/versió sobre la que heu de crear les vostres creacions.
Exemple d'activitat que realitzem a classe, amb gots, per a crear infinitat de ritmes, efectes sonors i "coreografies" per desenvolupar el sentit rítmic, auditiu, la creativitat, el treball en equip, la forma musical, la imaginació, la concentració, la lateralitat...
Altre exemple per a treballar amb gots. Esta vegada amb un grup més gran.
Exemple d'activitat que realitzem a classe, amb gots, per a crear infinitat de ritmes, efectes sonors i "coreografies" per desenvolupar el sentit rítmic, auditiu, la creativitat, el treball en equip, la forma musical, la imaginació, la concentració, la lateralitat...
Altre exemple per a treballar amb gots. Esta vegada amb un grup més gran.
CANÇONS PER A FLABIOL
PETIT PASTOR
L’ERUGUETA
TRAUER ÜBER TRAUER
KOOL-DOO-DI
HANI KOUNI
Ací vos deixe esta meravellosa cançó de Radiohead, CREEP, per a tocar amb el flabiol valencià. Espere que la disfruteu!!!
do' - dits 1 i 2 (per darrere no).
do' - dits 1 i 2 (per darrere no).
La MARXA RADETZKI és una composició orquestral de Johann Strauss,
escrita l'any 1848. Va ser composta en honor al mariscal de camp
austríac comte Joseph Radetzky, que en una sèrie de victòries, va salvar
el poder militar d'Àustria al nord d'Itàlia durant la revolució de
1848-49.
Ací vos deixe el MUSICOGRAMA que hem interpretat a classe amb els instruments de percussió. EN
FAMÍLIA: agafeu 3 objectes diferents i elegiu un dels 3 signes del
musicograma. Cadascú que interprete el seu signe al ritme de la música.
/ = SHUM
0 = TOC
mm = vaaa
INSTRUMENTS CONVENCIONALS
INSTRUMENTS NO CONVENCIONALS
La marxa va assolir gran popularitat com a expressió
del nacionalisme austríac. Però quan després d'un temps Radetzky va
prendre part en la repressió del moviment revolucionari a Àustria, la
marxa va arribar a ser considerada com un símbol reaccionari.
Actualment,
la Marxa Radetzky deu la seva popularitat a què és la peça que clou el
Concert d'Any Nou de la Filharmònica de Viena. Durant aquesta última
obra, l'audiència aplaudeix al compàs i el director torna per dirigir el
públic en lloc de fer-ho a l'orquestra.
Ací teniu la cançó amb la que hem fet la percussió corporal. Espere que seguiu practicant.
BENVINGUTS A L'UNIVERS
BENVINGUTS AL NOU CURS!!!
ACTIVITATS MES DE JUNY (VOLUNTÀRIES).
Vos deixe l'accés al PADLET que he preparat amb diferents tipus d'activitats. NO SÓN DEURES. Són activitats variades i voluntàries de caràcter lúdic.
3ª AVALUACIÓ (recursos que podeu treballar).
1. Cançons flabiol: CREEP, SUMMER NIGHTS.
2. KOKOLEOKO: cançó i joc corporal.
3. Joc GOTS (repàs i nova cançó).
4. Repàs lliure de cants i balls de GREASE.
5. Instruments de L'ORQUESTRA.
Ací vos deixe esta meravellosa cançó de Radiohead, CREEP, per a tocar amb el flabiol valencià. Espere que la disfruteu!!!
do' - dits 1 i 2 (per darrere no).
Vos deixe l'accés al PADLET que he preparat amb diferents tipus d'activitats. NO SÓN DEURES. Són activitats variades i voluntàries de caràcter lúdic.
3ª AVALUACIÓ (recursos que podeu treballar).
1. Cançons flabiol: CREEP, SUMMER NIGHTS.
2. KOKOLEOKO: cançó i joc corporal.
3. Joc GOTS (repàs i nova cançó).
4. Repàs lliure de cants i balls de GREASE.
5. Instruments de L'ORQUESTRA.
-------------------------------------------------------------------------
Ací vos deixe esta meravellosa cançó de Radiohead, CREEP, per a tocar amb el flabiol valencià. Espere que la disfruteu!!!
do' - dits 1 i 2 (per darrere no).
SUMMER NIGHTS (Grease) per a FLABIOL
Atenció!!!
DO'# = 2n forat + el de darrere
SOL# = forats 1-2-4-5-6 + el de darrere. O siga, 1 i 2 mà esquerra + 1,2 i 3 mà dreta.
KOKOLEOKO. Cançó africana (Ghana) per a treballar la percussió corporal, la lateralitat i la socialització, entre d'altres.
CAPÇALERA GREASE - 1r ball del MUSICAL.
ELS INSTRUMENTS DE L'ORQUESTRA
Ací teniu una presentació on podeu anar coneguent les diferents seccions i instruments de l'orquestra.
GUIA D'ORQUESTRA PER A JOVES - INSTRUMENTS DE L'ORQUESTRA
INSTRUMENTS DE CORDA
Amb els següents recursos treballem els instruments de corda. Espere que ho passeu bé!!!
INSTRUMENTS DE CORDA
INSTRUMENTS DE VENT FUSTA (quintet de vent format per flauta, oboé, clarinet, fagot i la trompa que és l'únic de vent metall en esta agrupació de cambra).
PEER GYNT és un drama de l'escriptor Henrik Ibsen amb música incidental d'Edward GRIEG, l'any 1867. En aquest 1r moviment, "El matí", destaca el diàleg entre la flauta i l'oboé, ambdòs, instruments de Vent fusta.
Peer és un jove seductor que en un casament coneix una bella noia, Solveig, de qui s'enamora. Aquesta el rebutja per por a la seva mala reputació i Peer, llavors, convenç la núvia de la festa per fugir amb ell. Com a càstig per la seva gosadia, és expulsat de la seva comunitat. Vagant pel bosc, entra en un món oníric on coneix la filla del rei dels trolls, amb qui manté relacions. Aquesta vol casar-se amb ell, i el rei dels trolls el tempta amb riqueses i poder, però Peer s'adona que aquest matrimoni significa renunciar a la seva vida real i fuig del palau per tornar amb Solveig. Aquesta finalment accedeix a viure amb ell, ja que també l'estima, però aleshores apareix la princesa troll amb un fill que ha tingut d'en Peer i que és un monstre. El naixement coincideix amb la mort de la mare d'en Peer i aquests dos fets resulten massa durs de suportar, per la qual cosa marxa a viure a l'Àfrica.
Allà coneix criatures mitològiques, pobles nòmades i comença una nova vida, en què trafica amb esclaus, usurpa el tron d'un emperador local, és vist com un profeta, sedueix una princesa i entra en un sanatori mental. Aquestes experiències el fan dubtar d'allò que és real, i decideix tornar a casa. Durant el viatge amb vaixell coneix una ombra, anomenada l'Estrany Passatger, que l'espanta. En una simbòlica subhasta, ha de justificar els actes de la seva vida per poder salvar-se; apareixen els personatges del seu passat, els seus pecats i allò que va decidir no fer, sempre fugint del compromís. Ell sempre es defensa afirmant que ha estat ell mateix, però s'adona que no hi és suficient i que serà condemnat. Solveig apareix a l'últim moment i canta una cançó d'amor en què explica que l'autèntic Peer és aquell a qui ella estima i per aquesta personalitat mereix viure. L'obra acaba amb la trobada dels dos enamorats.
Peer és un jove seductor que en un casament coneix una bella noia, Solveig, de qui s'enamora. Aquesta el rebutja per por a la seva mala reputació i Peer, llavors, convenç la núvia de la festa per fugir amb ell. Com a càstig per la seva gosadia, és expulsat de la seva comunitat. Vagant pel bosc, entra en un món oníric on coneix la filla del rei dels trolls, amb qui manté relacions. Aquesta vol casar-se amb ell, i el rei dels trolls el tempta amb riqueses i poder, però Peer s'adona que aquest matrimoni significa renunciar a la seva vida real i fuig del palau per tornar amb Solveig. Aquesta finalment accedeix a viure amb ell, ja que també l'estima, però aleshores apareix la princesa troll amb un fill que ha tingut d'en Peer i que és un monstre. El naixement coincideix amb la mort de la mare d'en Peer i aquests dos fets resulten massa durs de suportar, per la qual cosa marxa a viure a l'Àfrica.
Allà coneix criatures mitològiques, pobles nòmades i comença una nova vida, en què trafica amb esclaus, usurpa el tron d'un emperador local, és vist com un profeta, sedueix una princesa i entra en un sanatori mental. Aquestes experiències el fan dubtar d'allò que és real, i decideix tornar a casa. Durant el viatge amb vaixell coneix una ombra, anomenada l'Estrany Passatger, que l'espanta. En una simbòlica subhasta, ha de justificar els actes de la seva vida per poder salvar-se; apareixen els personatges del seu passat, els seus pecats i allò que va decidir no fer, sempre fugint del compromís. Ell sempre es defensa afirmant que ha estat ell mateix, però s'adona que no hi és suficient i que serà condemnat. Solveig apareix a l'últim moment i canta una cançó d'amor en què explica que l'autèntic Peer és aquell a qui ella estima i per aquesta personalitat mereix viure. L'obra acaba amb la trobada dels dos enamorats.
VENT METALL
CONCERT PER A TROMPA I ORQUESTRA Nº2 de Wolfgang Amadeus MOZART. Ací vos deixe el musicograma d'este concert en el que destaca el diàleg entre la TROMPA, instrument protagonista, i l'Orquestra. Espere que vos agrade.
INSTRUMENTS DE PERCUSSIÓ: vídeo molt interessant i amb instruments un tant peculiars.
INSTRUMENTS PERCUSSIÓ: actuació.
PLUJA A PARÍS
MEDITERRÀNIA (LA FÚMIGA)
WE GO TOGETHER
YOU’RE THE ONE THAT I WANT” GREASE COREO
GREASED LIGHTING - COREO
LLISTAT CANÇONS TREBALLADES
Jo tinc un rellotge nou que amb la humitat es para,
jo tinc un rellotge nou que es para sempre que plou.
Amb el seu tic-i-tic-i-tac endevinaa nuvoolades, tic-i-tic-i-tac,
amb el tic-i-tic-i-tac es veu bé que està espatllat, tic-tac.
No se sent ja el tic-i-tac quan la pluja comença a caure,
no se sent ja el tic-i-tac el rellotgee s'ha parat, tic-tac.
Ací teniu algunes cançons que he adaptar per a tocar amb el flabiol. A més a més, he gravat la interpretació de la mateixa per a que siga més fàcil per als alumnes.
Ací vos deixe un vídeo que he realitzar de la cançó "LA MUNTANYA DE POR" de Dani Miquel, inclosa al seu disc DE POR, per a cantar en la festa de TOTS ELS SANTS.
LES BRUIXES
CANON DEL RELLOTGE
Jo tinc un rellotge nou que amb la humitat es para,
jo tinc un rellotge nou que es para sempre que plou.
Amb el seu tic-i-tic-i-tac endevinaa nuvoolades, tic-i-tic-i-tac,
amb el tic-i-tic-i-tac es veu bé que està espatllat, tic-tac.
No se sent ja el tic-i-tac quan la pluja comença a caure,
no se sent ja el tic-i-tac el rellotgee s'ha parat, tic-tac.
Ací teniu algunes cançons que he adaptar per a tocar amb el flabiol. A més a més, he gravat la interpretació de la mateixa per a que siga més fàcil per als alumnes.
DANSA FRANCESA (FLABIOL)
CANÇÓ DEL VENT (FLABIOL)
TIA RUDY (FLABIOL)
ALLEGRO (FLABIOL)
CANÇONS PER A FLABIOL

LLENGUATGE MUSICAL - Activitats per recordar i conéixer elements del llenguatge musical.
ENTRENAMENT RÍTMIC - Feu clic al dibuix i podreu fer un entrenament rítmic.
DANI MIQUEL - DOLÇOS DE NADAL
Ací teniu un qüestionari sobre aspectes del llenguatge musical i de cultura musical. Apunteu els dubtes que tingueu i els exposeu a classe.