dimecres, 17 de juny del 2020

EDUCACIÓ MUSICAL: FINS QUAN SEGUIREM MENYSPREANT-LA?

Interessant reflexió respecte del paper que l'Educació Musical ha tingut en esta mesos de Pandèmia, i especialment, en la importància que ha de tindre en el futur pròxim (i no tant pròxim) que ens espera. I tot això, amb un món d'incògnites respecte de la gestió escolar i curricular del proper curs. A la imatge teniu l'article.

https://www.eldiario.es/clm/profesores-reivindican-asignatura-catalizador-emociones_0_1037297077.html

De moment, i després d'un 3r trimestre virtual, ha quedat clar que la música, ha sigut un element fonamental en mantindre l'estat d'ànim i en possibilitar l'abstracció respecte de la situació sanitària, sent un espai creatiu i permanent de recursos i reptes, que ha fet (o almenys ho ha intentat), més suportable aquest confinament

Però, tornarem al caràcter "folklòric" i de "simple comparsa" de la mateixa, o d'una vegada per totes, les administracions públiques, la pròpia comunitat educativa i la societat en general, la valorarà còm cal? 
Tornarà a quedar-se arraconada l'Educació musical? 
Es prescindirà de la mateixa per prioritzar l'acció tutorial? 
Seguirà el menyspreu a la que és, probablement, la matèria curricular més completa i que més aporta en el desenvolupament integral dels xiquets i xiquetes?
I finalment, quan tindrem independència en l'avaluació i deixarem de ser eixe 50%? 

En poc de temps, ho sabrem...


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada